zondag 22 september 2013

Free printable: 'Spirograph party' for Project Life




Een tijdje geleden heb ik een setje Spirograph gekocht (voor maar 50 cent ofzo!) Ik was heerlijk aan het spirograferen (zelf bedacht werkwoord), toen ik dacht: 'Hoe kan ik dit digitaal maken?'
Scannen is een optie, maar voor de grafische types onder ons, ik wilde graag echt de vectorpaden gebruiken in Illustrator. Dus heb ik een hybride vorm van spirograph bedacht: Met je Wacom pen!
En zo spirografeerde ik er op los! Heerlijk!
Nadat ik wat leuke combinaties had gemaakt, begon ik te experimenteren met het maken van een patroon (Daar hou ik ook zo van :) ) met diverse penseelstreken en verloopjes.
En voor ik het wist had ik een setje Project Life kaartjes gemaakt! ;) (Project Life zit altijd in mijn hoofd… bij elke bon, kaartje denk ik: past het in een Project Life mapje?)
Zie boven het resultaat. Ik heb er een aantal downloads van gemaakt, misschien vind je het leuk om ze ook te gebruiken.

A while ago, I bought a small set of Spirograph (for only € 0,50). I was dreaming away while spirographing (self made-up word) when I thought: 'How can I make this digital?' 
Scanning is an option, but for the graphic types amongst us, I wanted to use the paths in vector in Illustrator. So I thought of a hybrid form: With my Wacom pen!
And so I was spirographing away! It was glorious!
After I made several combinations, I experimented with making a pattern with it (Love that too :) ) with different pencil strokes and gradients.
And before I knew it, I made a new set of Project Life cards! ;) (Project Life is always on my mind, with every ticket or receipt I think: Does this fit in a PL-sleeve?)
See above for the result. I've made a few downloads as well, maybe you would like to use them also.

For PDF click here
For JPG click here and here



Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...