dinsdag 28 mei 2013

Stoere-jongens-meetlat / Cool-boys-ruler


Toen Huub nog iets kleiner was en net kon staan wilde ik graag een meetlat voor op zijn kamer. Zo kon ik hem opmeten en  dat mooi bijhouden. Op zoek naar een meetlat dus! Ik wilde echt een stoere-jongens-meetlat maar kon die niet echt vinden, ze waren allemaal echt voor baby's. 
Huub was destijds, en nu nog steeds trouwens, erg bezig met alles wat wielen heeft en/of herrie maakt. 
Dus heb ik zelf voor hem een meetlat gemaakt met allemaal stoere-jongens voertuigen. 
Ik heb het ontwerp gemaakt in Illustrator en Indesign en daarna (in delen) uitgeprint. Bij de bouwmarkt heb ik (nouja, John eigenlijk) een dunne houten plaat op maat laten zagen. ik heb de print eerst op het hout geplakt en daarna met boeklon (kaftfolie) bekleed. 

Natuurlijk heeft de meetlat ook een vuilniswagen met zijlader erop, omdat zijn oom Rick daar op werkt.


Of course, the ruler has a trash truck on it, the one his uncle Rick works on.

When Huub was a little smaller, and was just able to stand, I wanted a ruler for in his room. That way, I could measure him once in a while. So I went out to search for a cool-dudes-ruler. But I couldn't find one, they were all too 'baby' for me.
Huub was really into everything with wheels and/or stuff that made noise (he still is). 
So I made a design for him myself. 
I've made the design in Illustrator and Indesign and after that I printed it (in parts). At the hardware-store I bought a thin wooden plate in the right size (ok, actually John did that). First I glued the print onto the wooden plate and after that I wrapped it with cover foil.

2 opmerkingen:

Peet zei

Wauw! Die is echt supergaaf! Daar zou je een echte versie van moeten (laten) maken, voor de verkoop ofzo, ik zou hem denk ik wel kopen. Ik heb ook zo'n hard groeiende stoere jongen in huis :-D

Unknown zei

Dankjewel! Ik zit er wel soms over te denken om in productie te gaan.. wie weet durf ik het een keer aan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...